Email writing in IT company, Lesson 1
Про курс
Нам складно уявити співробітника міжнародної компанії, у якого ніколи не виникало складнощів з написанням листів, звітів та повідомлень своїх іноземних клієнтів. У сучасному світі вміння складати грамотний текст, стає однією з ключових компетенцій для співробітників будь-якої компанії, особливо у сфері IT.
Ми створили цей інтерактивний курс з поліпшення навичок email комунікації саме для того, щоб Ви:
Писали emails і повідомлення відповідно до загальноприйнятого міжнародного бізнес-етикету.
Користувались нормами та правилами структуризації електронного листа.
Домоглись поставлених цілей, використовуючи дипломатичний стиль листування.
Опис уроку 1
Lesson 1: International email etiquette:
Let’s learn: #1 The principle of partnership: honesty and openness
Let’s learn: #2 The rule of prompt response and constant contact
Let’s learn: #3 The principle of respect for the interlocutor
Let’s practice: Currency and numbers formatting rules
Let’s write: Improving the request letter
Bonus: Top phrases for making requests
Samuel graduated from The University of Adelaide, Australia with a Bachelor of Economics, and has since lived and worked in China, Germany, and now Ukraine. His first-hand knowledge of the economies and business styles of such countries has lent Samuel the opportunity to share his experiences, and to teach English with enjoyment and passion – understand the importance of the English language in the business world.