03 / 2016
Категорії: Ринок освіти
Сьогодні успіх бізнесу багато в чому залежить не лише від професіоналізму співробітників, але також й від їх особистих якостей. Як правило, усі працедавці хочуть бачити амбітних та дисциплінованих працівників, які здатні працювати в команді, вести її за собою, а також прагнуть до постійного розвитку. Проте значним мінусом цієї тенденції є те, що спочатку таких співробітників дуже мало. Отже, треба самостійно займатись їх розвитком. Останнім часом великі українські корпорації приділяють все більше часу навчанню персоналу в різних напрямах, пов’язаних з діяльністю компанії, тому в цій статті ми й розглянемо основні тенденції в підготовці фахівців.
Попри те, що сучасні дослідження показують, що результатом корпоративного навчання є зростання прибутку компанії й підвищення її рейтингу, українські працедавці все ще відстають в цьому відношенні від закордонних. За останніми даними на навчання персоналу закордонними підприємствами виділяється від 2-ох до 10-ти % з фонду оплати праці, тоді як українські компанії витрачають на це менше ніж 2%. Не менш жалюгідною виглядає й картина з періодичністю навчання. Статистика показує, що українські компанії вважають за краще навчати співробітників раз в 12 років, тоді як їх західні колеги роблять це не рідше, як раз в 3 роки. Тобто, український працедавець ще дуже далекий від ідеалу, і все ще не усвідомлює важливість навчання персоналу для розвитку бізнесу. Хоча сучасні статистики говорять про те, що компанії, яка не займається розвитком своїх співробітників, дуже важко вижити в конкурентному середовищі й вона починає нестримно втрачати свої позиції. Водночас деякі працедавці вже приділяють досить уваги вихованню професіоналізму й активно співпрацюють з фірмами, що пропонують корпоративне навчання, або розробляють власні інститути. Дослідження показують, що перший варіант все ж зустрічається частіше. Причиною цього є великі витрати на створення інститутів корпоративного навчання й обслуговування їх інфраструктури.
У свою чергу, серед фірм, які пропонують корпоративне навчання англійської мови для персоналу, конкуренція постійно росте і щоб вижити вони повинні відповідати сучасним тенденціям. В першу чергу таким, як точність та унікальність.
Під точністю мається на увазі створення індивідуальної програми, безпосередньо пов’язаної з цілями бізнесу. Наприклад, якщо Ви плануєте охоплення закордонного ринку, то Вам просто необхідно, щоб співробітники знали бізнес англійську або іншу іноземну мову. У такому разі корпоративне навчання персоналу англійської стає стратегічною функцією Вашої компанії. Що стосується унікальності, то дослідження Ларрі Кілі показали, що бізнес може розвиватися тільки тоді, коли у нього є власна платформа. Що Ларрі Кілі має на увазі під терміном “платформа”? Це цілісний клієнтський досвід, який контролюється співробітниками й власниками компаній.
У сфері корпоративного навчання, платформою є ті програми, які були розроблені на основі декількох років досвіду й відповідають запитам споживача. Виходячи з цього можна зробити висновок, що тенденції сучасного корпоративного навчання тісно пов’язані з тенденціями розвитку бізнесу, тому вони повинні ставати усе більш технологічними, при цьому бути унікальними й відповідати довгостроковим цілям бізнесу.